Wednesday, November 16, 2011

did u ?

Third grade students at Chosun university can read Quran very well during the class " understanding Quran " with prof.Mahmoud Abdul Ghaffar

Ketika anak-anak muda kita mula melupakan al Quran, semakin ramai anak muda Korea mempelajari al Quran. Sehingga kini lebih daripada 30,000 rakyat Korea telah memilih Islam sebagai agama mereka
 



ayat ni sebenarnya aku just copy and paste aje daripada laman web sosial muda yang menjadi kegilaan ramai sekarang , iaitu FACEBOOK .

before balik cuti SEM dulu , kawan-kawan bilik aku ade berborak-borak pasal agama.Agama ISLAM lah , tapi ada jugak yang masuk pasal agama lain . aku tak ingat sangat cerita apa yang kitorang bincangkan , tapi apa yang aku ingat , member aku pernah bagitahu yang nanti  bila nak hari kiamat nanti , negara yang berada di sebalah timur akan ramai yang murtad , yang jauh dari landasan hidup berasaskan agama ISLAM , dan ketika itu , barat akan ramai yang memeluk ISLAM.
aku macam terkejut jugak dengan ayat  tu ,sebab aku tak pernah tahu pun.
bila aku tengok remaja KOREA dalam video ni , aku sangat terasa . mereka bersungguh nak belajar AL-Quran , nak mendalami ISLAM.TApi anak muda  kat Malaysia ni terbalik .TErlampau obses dengan genre musik dari negara sana.
whhheeeha , aku terasa. Terasa sangat kerdil diri aku pada pandanganNYA sekarang .
for those yang ade FB , bolehlah tengokk video  ini  , tapi yang tak de, sorry ahh , aku dah puas cari kat dalam youtube m tak jumpe lagi.mayybe nanti ade yang upload kan kott.

antara komen yang aku rase bagus ahh mengenai video ni :D




Islam datang drpd Tanah Asing maka kembalinya ia dgn cara yg sama


Maksud: Berkata Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam: “Islam itu bermula dalam keadaan asing (ghareeb) dan akan kembali asing sebagaimana permulaannya. Maka beruntunglah orang-orang yang asing itu (ghuraba’).” (Hadis Riwayat Muslim, Shohih Muslim


kita pulak mabuk ngan cerita korea...    

ade pulak yang tulis kat FB tuh ,
klu tgok kt UMNO ni mampoih la kan.hee.UMNO tk bg non muslim bca al-Quran.karot betoi UMNO.(heyheyhey ,nak gelak aje aku.KElakar , macam rasist aje aku.tapi ni bukan aku yang tulis all those comment ni ye.rasmi dicopy dari FB.)







namun aku bersyukur.dalam aku kengkadang mempersoalkan kenapa dalam ISLAM  perlu begitu , perlu begini , sebenarnya , setiap yang telah ditentukan olehNYA ada kebesaran hikmah disebaliknya.
(tak mau lagi ahh fanatik korea. layan macam biase aje :D )

1 comment:

miss sayed said...

good mira,good!!!!betulla apa yg roomate kau cakap tu..
i support u dari tepi..dari belakang i tak larat..hehe:D