Sunday, November 13, 2011

bring the BOYS out ! yeahhh we bring The Boys Out !

lagu so hyuh shi dae :D SNSD . . girl , bring the boys out !

girl generation make u feel the heat .
LOL , aku suke lagu ni .amacam ? macammane ni ? tersuke pulak ni . well , lagu HOOt pun aku suke juge gek .but that doesnt mean yang aku suke girlgirlgirl nie .

suara mereka tidak mencapai dan mencecah kapasiti yang aku inginkan . hehe .

but , today aku memang nak mention dan mengarut pasal boys . yeah , my boys la . 13 angel made from korea :D SUPER JUNIOR :D

aku bengang sebenarnye ni. ade indon buat wiring kat umah aku.BISING doh !

dah dah dah . bukan ini yang mahu aku utarakan sebenarnya . hari ni aku nak cerita pasal boy band aku .nak jugak . nak jugak ! please , kali ni je . just for today :D

WHY DO I LOVE THEM LIKE CRAZY ?


selalunye , dan apa yang selalunye , perempuan aje yang minat korea ni .lelaki ni tak .lelaki tak .lelaki melayu lah .(wehh , jahat lah statement ni , mati aku kang~ ade anti fan :D )

ade jugak lelaki yang suke korea .but some .and tak ramai pun yang minat suju .sedddiiihhhhhh :(

maybe sebab diorang sering dilabel mcam perempuan .alah , biase ahh tu , diorang memang mcam tuh .macam perempuan pon , ShinDong dah nak kahwin kott :( aku kecewaa )

well , sebenarnye yang panjang -panjang kat atas tu intro aje . cerite aku tak terbuka lagi pun . saje mau amik feeling dulu .thanks to cik SHINee and SJ kite ye .well die ni member kepada member aku .aku add die kat FB.dan persahabatan pun bermulalah ,cehcehceh.

nak start macam mane ah ?malu ahh pulak .
oppa , cheongmal bogoshipo .(tengok , kan aku dah mule kekoreaan kat sini ) hehe


super junior is always 13 ! always complete and NEVER split !

kan semangat aku dah keluar dah ni.ni semua pasal video yang cik SHINee and SJ kite lah ni.rekomen lagi , dah aku berendam air mata malam ni.tak pe , aku dah bukak pun lagu happy-happy untuk kasi senyum sikit malam ni :D

parkjungsoo,kimheechul,kimjoongwoon,hangeng,kimyoongwoon,shindong-hee,leesungmin,leehyukjae,leedonghae,choisiwon,kimryeowook,kimkibum,chokyuhyun.(complete)

time aku masuk matrik , aku tak pernah sangka yang aku akan jumpe jugek kpop freak kat sane.ye ahh , aku ingat aku sorang aje kat malaysia ni yang minat kpop kot~ .
then , satu hari tu , roomate aku tanye , "dengar lagu tak ? "
aku yang memang kompem-kompem pakai earphone time tu , bukak la earphone aku.
"nape ? " mase ni aku penat gile ahh .minggu orentasi kot.sedang mengisi masa sebelum mandi.lepas tu kena pergi masjid .
"minat kpop ?"
"kpop biase aje.SUJU saye dengar.kenapa ?"
"oh , saya layan bigbang .." dan beberapa lagi ayat yang aku tak berapa ingat.disitu , bermulalah perkongsian lagu-lagu kpop bersama aku dan VIputry.Die ahh yang banyak kenalkan aku dengan lagu-lagu kpop yang lain.i do know other kpop bands, but info ? ahh..sangat lemah.yang aku taw , SJ, SJ and SJ.

satu hari tu , VIputry ni tanye aku , mcam mane aku boleh kenal SUPER JUNIOR dan segala bagai.bukan die sorang aje.bile aku dengan member-member aku gather dan gossip-gossip ,(yang baru kenal ahh ) kitorang mesti akan bukak cerite ni dulu.
BAGAIMANA ANDA MENGENALI KPOP? who bring you into this world and..macam -macam lagi ahh .

aku nak cerite .bimbang pule anda tak suke .nak cerite jugak .

aku kenal SJ baru jugak la.tak la lama sangat .aku tak pernah minat korea sebelum ni.and like u those antis, i do anti korea.sangat la.
awal 2009 , aku dapat tawaran ke MRSm.MRsm mane ?tak payah taw~
then , kitorang ade subjek sains komputer.haah , mcam yang ade kat matrik sekarang.tapi belajar sns komp kat mrsm lagi sng.sebab tu aku tak pernah bace nota die pon.haha.
satu hari ni , sir kitorang bawak kitorang pergi lab komp.
aku punye keje dah siap.dah la tak bawak pendrive bagai~ mmg boring ahh time tu.then aku explore ahh segala mende dalam tuh.aku jumpe MV.tajuk die HAENGBOOK.bunyi buku-buku kan? aku bukak ahh.ceh , korea kau.mmg aku tak tengok habis lah.tapi sebab boring kan , aku bukak semula.wehh , comel MV ni.sebab happening aje .orang korea memang chumel-chumel sume , so aku tak mau mention .
kebetulan minggu tu balik , so aku bukak lappy , bukak utube , and tekan super junior.macam-macam keluar.i do believe that kalau korang buat mende yang sama sekarang , haha carian akan lebih banyak daripada time aku :D

lepas asar , aku bukak lagi lappy aku.aku try cari apekah SJ ini yang sebenarnye.apakah ? apakah ? apakah ?
ohh a boy band.under SMe.from south korean ..bla bla bla .13 member . . bla bla bla.
what ? 13 member ? ramai siioooottt !
ni yang aku rase nak kenal lagi ni.
aku mule dwnload sorry-sorry , kebetulan time tu kat web tu tulis tu lagu hit diorang.mesti best kan ? yeah , tak salah .memang best .catchy la orang kate .

aku tak gile lagi time tu.lagu suju yang aku ade ,marry u , sorry-sorry ,tictoc , dead at heart , its u , happiness.ade lah lagi .tapi tak igt dah.

then . . bile ade pasal suju aje masuk paper , aku akan simpan paper tersebut .maklumlah , FB pun baru daftar akaun time tu.Ecah Joon unnie pun aku tak kenal lagi time tuh.sampai la aku habis SPM .aku balik umah .tengok TV sampai larut malam.alah kau pun mesti same kan ? aku selalu bukak astro hitz.eh , KPOP hitsz ?

oh , menyediakan lagu-lagu korea yang bakal buat anda menari.INfo je gempak .tak menari pun aku .then kat situ aku start kenal BIgbang , B2st , SHINee dan segala bagai.Eh kejap , baru aku perasan , time ni , SUJU dah comeback ! Album baru ahh.Bonamana .Eh , mane GEge ? Mane Kangin ? where snow prince , kibum ?
mane ? mane ? mane ? ape ni , sepuluh aje ? diorang ni bukan 13 ke ? ni bukan super junior. bukan .astro tipu !(even i do saw eeteuk and heechul there.worried )

aku ape lagi .tengah -tengah malam tu jugak aku bukak lappy .cepat aje aku search pasal diorang.dan aku tidak berseorangan ketika itu.aku turut bertanya kepada sahabatku ,arenist.die ahh yang banyak story pasal suju kat aku.dan segalanya telah terbongkar.aku dah tahu semua .
aku dah tahu semua .semua .dan start daripada hari tu , aku gile.aku start update rutine harian diorang.tapi tak ahh detail mana.ade je pasal diorang yang aku tak tahu.

tapi , even aku minat korea pun.aku tak layan sgt drama.band lain pun tak.SJ je .entah , tengok drama macam borinnkkk.jalan cerita sama aje.ade satu aje cerita yang  aku memang tengok tak pernah skip satu scene pun.HES BEAUTIFUL.mmg best gilak ! memang best.memang , memang memang best !
kawan aku ade tanye , apsal aku minat suju ?
-diorang bukan best pun ?
-diorang bukan best mane pun ?
-diorang tu harap ramai aje pun ?
-diorang tak mcam perempuan ke ?
 dan bermacam lagi soalan .aku malas nak jawab.just senyum dan berkata LAGU DIORANG BEST LA !
sangat best ! best ! aku tengok variety show diorang .diorang tak pernah menipu .real . tak la mcam artis malaysia .terlompat sane , terlompat sini.hilang adat melayu dah aku tengok .tak macam barat .tak macam korea.macam sakai (wehh , jahatnye mulut aku :D )

aku suke diorang simple .Diorang baik.(aku tak mau cakap diorang chumel )
baik , aku kenal melalui MV , tapi aku kenal each one of them .aku taw chullie tak suke sape.sape bff die.( yeah , other ELF do know bout this too ) but this is my belog .

aku taw eeteuk cry baby.hyukjae cry baby.entah lah , aku tak taw nape aku merepek sangat malam ni.nak lepaskan marah kat SM E sebenarnye .tapi lepas kat sini je la.SOO MAN LEE , nanti bukak google translate , kau translate semule ape yang aku tulis ni.aku akan curik SJ drpd kau.aku bawak masuk JYP , CUBe ke.tak ahh kau amik 98% duit diorang .
ahhhh !
dgan penarikan diri gege drpd SJ , kangin and heechul dalam army ,kibum dengan latihan drama sedikit-sikit diorang semakin kecil.aku tak dapat bayangkan kalau satu hari nanti aku tengok atas pentas , dengan bawak nama SJ , ada lima org aje .mana gege ? mana chullie ?mane kangin ?mane shindong ?
mane diorang sume ?
ahh . aku tak mau lagi menangis .cukup ahh dulu-dulu aje .

to SUPER JUNIOR 
be health .doing well .
thanks for exists and let me know u .
i will continue support all of u from here.(maybe one day i gonna take u away from SOO MAN LEE )
remember that ! remember that ! remember that !
gege , chaiyok ! i alr watch MY KINGDOM .great ER kui :D
and heechul , where is ur smile ?
SUPER JUNIOR ,HWAITING !

(skang aku tgah dgr lagu DONT DON, , erggh , aku tak suke lagu ni.tak besh.tapi lagu ni COMPLETE )

sorry readers , cm annoying skit kali ni.haha .

p/s:kalau korg pernah dgr , dalam comeback 5jib ade lagu superman .aku suke part ni 
"Should I pluck the stars for you, count them
One, two, three
With the stars we’ve lost
We are thirteen stars"
mase tengok comeback , pergghh , mmg semangat ahh tengok part ni.SOO MAN LEE , lagi sekali , SUPER JUNIOR IS 13 , it never be 10 , 11 ,12 0r any number that u like .get me ?


( klik gamba )

hyung , happy 6th anniversary ! let spread the LOVE all over the world :D


Even if the road we walk is barren,
We are in the end, Super Junior
THE LAST MAN STANDING!


2 comments:

miss sayed said...

tu diaaaaa...
aku rase sepanjang penubuhan port kau,ni lah entry yg paling panjang..tp aku bace intro je..hahaha.sori2.
sampai fb kawan baik aku pon kau sumbat kt sini..banyak kan jase aku kt kau???!

cik mira said...

banyak sgt :D hhahah