Saturday, August 20, 2011

kecewa , aku kecewa , ,


semalam , aku lepak kat makmal komputer  kolej , .(weh , betul ke kau lepak cik mira ? )

then , aku search la belog2 yang berkaitan , 

mata  aku betol2  ter tancap  pada  satu  tajok belog SBS STAR KING hina MUSLIM

aku agak dan memang terkejut  gile ah ~!

apsal  pulak  ni en??

mm , isi nye aku tak tengok habis pon , tapi apa  yang aku pasti , diorg cam gelakkan la cara muslim perempuan kat arab sana yang bertudung , sebab kat sana kan panas..

lagi satu , diorang ade keluarkan senapang aw , ( ok , ini memang  sensitif gile ah , )

padahal satu dunia taw , yang kena  serang memang negara  ARAB , bukan  negara  ARAB yang menyerang..

kalau kau KANG HO DONG nak panggil  orang  asli malaysia  sekalipun , sikit pon aku tak kisah aw , kalau nak explore  tradisi2  unik kat malaysia , , panggil  orang arab , kau share la  mende  yang  MOLEK2  ngan  penonton  star  king  ape  yang  menarik  and  uniknye  negara  ARAB ni..bukan  dengan  cara  kau  nak  hina2  and  gelakkan  apa  yang  diamalkan  muslim...


sejujurnye , aku memang  kecewa  gile ah , macam  tak mau  minat  da  variety  show ni ..
program untuk  GELAK , buatlah  cara  dan  perkara  yang nak  digelakkan  tu  perkara  yang  tak  sentuh  sensitivity....memang ahh , aku  kecewa  gile  ah ~!

and  i  think  that  SBS  u , should  apologize  to  muslim  now...this  is  very  sensitive  topic , and  should  not  make  it  as  a  JOKE ~!

korang tengok la  video ni ,



No comments: