Tuesday, May 10, 2011

when people talking about KPOP waves , ,

anyong hasaeyo!
haha , so  sebagaimana  yang anda  semua  boleh baca , tajuk pon dah menjelaskan  dengan sebenar-benarnya  apa  yang aku nak sampaikan  kali ni , YEAH ,THE  MOST FAV WAVE ALL THE TIME(^^)
k pop , , ^^

so  any  kpop  anti  there?ade silakan  bace ^^
my  first  question , kenapa  nak  anti  kpop?
soalan  kedua , kenapa  suke  kpop?
LOL, aku cam dah ketandusan idea la ;)

okay aku nak cube  jawab  soalan  pertama ,

mestilah aku anti kpop, tak de faedah la minat benda-benda mengarut tu , bukan  ade  faedah pon , alah kalo  setakat muka  cam pompuan tak  yah  minat  la , BLA , BLA BLA, haha
korean  guy?gay  doe!setakat  muke  cam tuh , apsal  mamat  melayu dah tak laku sangat ke?
ape  kes?habiskan  duit minat  diorang?diorang minat  korang ke?dah la  seksi , pulak tu...memang tak la  aku...bla bla  bla
(wait ni  research aku buat setakat ni lah , so tak taw la kalo anda semua  ade  sebab  yang lagi kukuh  mengANTI  mereka  kan , , hehe

soalan  kedua ,
sebab?gile  ah, dah la comel , tengok ni , bile  die  pose cam nih , cute  aje kan?tough la  korean , suare  sedap , pandai nyanyi lagi , menari pon pandai ,
diorang  sweet la , cute-cute  sume , aku tak peduli orang nak cakap ape , tapi korean  memang best!
aku suke  dengar  lagu-lagu diorang , tak jemu la ;)


i luv  kpop  goodiessss  ;)

well , ni pon setakat  ape  yang  aku research and  tanya  orang and  bace-bace  apa  yang  patut like  magazine , paper  and  blog ,

so , my point  is , aku tak salahkan  kepada  sesiapa  yang mengANTI  dan meMINATI , , it  depend  on  someone la ,
cume  seketika , ade  yang  patut  direnungkan kembali  bile  seseotrang  itu  ANTI  dan MINAT
aku tak cakap  ANTI bagus dan  aku tak cakap  yang ianya  juga  BAGUS ,
buttt..
aku tak juga  menegaskan  bahawa  MINAT itu  tak bagus  dan  tak juga  memberi  kenyataan  yang  ia  bagus , ,
sebab  pepatah  melayu  pon penah  bilang  yang  RAMBUT SAMA  HITAM , HATI LAIN-LAIN
so  tak semestinye  sebab  anti  korean  ini berpegang  pada  tujuan  harapan  dan  tekad  yang sama  bila  mereka  anti  akan  korean
and im  not  saying  that  all  the  korean  lover  cume  kata  KOREAN  ARTIST  SUME  ENSEM2  yang menyebabkan  mereka  sanggup  menangis  bile  dengar  oppa , or  unnie  diorang  bercinta , HUHU^^

jadi  masing-masing punya  sebab  sendiri  mengapa mereka  meminati  sesuatu  WAVE  itu  ^^
aku minat jugak , but not 100% ,dan ade jugak  certain2  mende  yang aku tak suke pada  korean  ni ^^
haha , ok tutup  bab  nih

and  the  latest  one  band  max247 or what sooo..., well  my  first  impression , kenapa  anak2 muda  melayu  sekarang  mesti  nak tubuhkan  kpop  malay  band  and  what  so ever?persoalannya  perlukah??kenapa  tak  dijuangkan  sahaja  irama  melayu yang semakin  ketandusan  idea  dalam  memberikan  yang  terbaik  buat  rakyat  dinegara  ini?!(ho..ayat aku  cam  PM  pulak ;))

well , bile  aku google  band  ni pon  , THE  FIRST  EVER  KPOP  BAND  IN  MALAYSIA , mm  tak  payah la , aku  pon  tak terasa  nak  dengar lagu2  kpop  korang ..kenapa?

sebutan tak tepat ,
menari  ntah macam mane gaya die nanti
n  tak  sepadan la  melayu nak bawak irama  kpop

cuba  baca  nie :)  aku setuju  dengan  apa  yang  abang ni  cakap ;)
yang paling best  ade  komen
bajet2 super junior la konon...body kerempeng mcm plywood...plywood lagi tebal rasanya...tiok busuk....

kalo aku jadi  peminat  and  salah  seorang member  247  nih , HAHA tak kuar  umah  la  aku  ..

so , kekalkan la  identiti  kita , SATU  MALAYSIA  KAN?(well  tak de kena  mengena)
so , any one  yang ade terase  nak  tubuhkan lagi  kpop  band ke?mana  tau ade  pulak  kpop  girl band  malaysia  punya kan , HAHA aku lagi excited  nak  tengok  dress up diorang , kalah korean ke?

ok , malas  mahu bebel  panjang-panjang, takut ade yang tak suke pulak ,
so far?okay?jangan BASHING saye ye..aku cume kongsi  pendapat aku saje .;) HEHE
enjoy  reading ;)

4 comments:

Wafa Nisa said...

sy minat kpop ni bese2,,,tgk2 jugak:) xdela smpai anti,,,x baekkk,,,hee~~

cik mira said...

@Poporing Levy Smileyy ;)sayang , aku tak belah mane2 pihak ye...HEHE

Unknown said...

lagu apa best dik? bak sini nak dengar gak...

nanajoe said...

saya punnn minat koreaa ~
yang pasal artis baru tuu tiru suju memang tak patut . sampai trademark pun nak tiru suju .