Wednesday, May 18, 2011

pernah perasan semua nih?

hello  readers!

drama melayu , indon , variety  korea ,hollywood and melayu ;)
pernah  tengok  drama  melayu?
pernah  jadi fannn  untuk  drama  indon?
addict  to  korean  variety?
huge  fan  for  hollywood  drama  series?
yes , i am!!
 tapi penah korang cari perbezaan  untuk mencari jawapan  kenapa
cerita  melayu ni , tak kisah la filem ke , drama ke , macam  kurang mendapat  tempat  di mata dunia
well aku tak  pernah lagi la dengar  drama2 negara  kita  ataupun filem2  negara  kita yang menapak
dengan  jayanya  di negara luar
adapun negara indon tu pon artis2  negara  kita tak dapat nak popular  diri  mereka  kat sana ,
aku pon tak pasti kenapa , salah  artis  kite ke , salah artis indon ke, rakyat negara dioran yang memang
setia  ngan  artis2  negara  diorang  ke ..ape  ke..entah la aku pon tak pasti kenapaa..
kalo tengok drama melayu , penah  tengok  babak2 yang MESTI, WAJIB and  STANDARD  ade  dalam  drama2  nih??

CERITA  MELAYU

-hero ke , heroin ke , MESTI  anak  orang kaya ,
kalo  memule  miskin , last2  find  out  yang  die  nie  anak  orang  kaye  rupanye..
-mesti  ade  cerita  cinta  tiga  segi , mesti ade punya!takkan tak de!ADE!
-rumah m, YES , ni  yang amat  aku  nampak  n  paling aku tak paham
negara  malaysia  ni  memang  tak  banyak  rumah ke?
pusing2  cerita  ahmad idham ke , yusuf haslam ke , mane2  produser  filem la , mesti pakai rumah yang same ,
betul!aku tak tipu! contoh  cerita  JANGAN TEGUR , yes , aku mengatakan  tentang banglo  kuning tuh
banyak sangat  cerita2  yang pakai rumah tu..yes!
then cerita SALAH MESEJ SUAMI(SMS ) well cerita  ni  kat astro  CITRA ,n rumah ni banyak sangat  digunakan  untuk
shoot  cerita2  melayu ,
banyak  taw , lebih2  lagi  kalo tengok  cerita  yusuf  haslam , lagiii  ahhhh,,,sume  part  rumah2  ni pakai  rumah  die
aku bukan la  tak suke , n  kenyataan nye  please la  buat  kelainan  sikit , nak  gak  discover  rumah2  rakyat  malaysia
yang  cun melecun ni
kat KL tak de , kat  kelantan , terengganu banyak  la  rumah  cantik2 , tak shoot  luar , dalam  rumah pon jadi
lagi satu , rumah  yang  ade  KLCC  kat belakang  rumah tuh , and yes  im talking  about  rumah  yang ade dalam  cerita 
ADNAN  SEMPIT! sangat2  familiar kan??

VARIETY  SHOW  MELAYU

-so far , aku penah  tengok  SIAPA  BERANI 1 VS 0 la ,
n sangat2  mengarut  bagi aku
apsal  la  kak  didi  kite  nih mesti  begitu  perwatakannye ,
yes , die  tak kisah  dengan mulut  yang mengata  tentangnye
tapi padan-padan lah , awak tuh  perempuan  melayu , ISLAM lagi .
dengan  style  cm tuh , malu la sikit  ngan  others  people  yang lain religion nye ;)
kan2??
pakai  seksi lagi ,pastu  warne rambut , plus , dia pon ade  anak , sekolah lagi
kesian  anak2  die , kompem  ade  tempias  tak best  punye  pasal  mak  die ;)
-n  her bFF , enot
siyes , aku suke  die , tapi dulu2  time  die  sopan2  lagi
time  tak kaler  rambut , time  die  malu2
time  die  dulu2  lah
sekarang  die  dah  maju kan , dah dikenali  ramai maybe  she have to move on
yeah , pada  dia  la..

CERITA  INDON

-siang malam , same  aje
haha kenapa?betul  kalo  dioran  kuar  kantor  siang2  hari nak g meeting , mesti on the  way  diorang  malam!
betul!
-kalo  tante  kartika  cari  BINTANG , time  dia  carik tuh  siang lagi , tapi  dalam  kereta  malam
-kalo  BAIM wong bawak  awek die  makan  malam(aku  tak  igt  cerita  ape) time  nak g amik tuh  siang  lagi aw..
tapi  kat  restoran , mesti dah malam!
HAHA aku tak pasti  siang malam  kat indon  memang same ke , ataupun mereka  anggap  siang  malam  tanpa  henti..mean , siang
malam  mereka  berlalu  dengan pantas!
aku  nak  sambung lagi , dengan hollywood punye , and  korean , tapi memandangkan aku nk  g CC  jap  print  sikit
lagi  dokumen , aku stop dulu , ;)



p/s;) aku cube gak carik gamba2  rumah2  n semua  yang aku nak postkan sekali , tak jumpe n tak smpat!
mianhae!

1 comment:

Cik Nathrah said...

haha. tipikallll! sgt setuju