Friday, May 20, 2011

cerita korea yang best untuk aku

well , aku bukanlah  korean  drama  addicter , cume  ade  gak la certain-certain  drama  korea  yang  aku layan  sebab  aku suke ,
(ahha^^ pembetulan , bukan  suke  sebab  ensem  atau  ape  ye , sebab  jalan  cerita  yang menarik , plus lagu;lagu  OST  yang sangat  best! jalan  cerita  dia  jugak!)

hmm  cerita  korea  yang  mula-mula  sekali  aku tengok , tapi  aku tak dapat  nak habiskan  sampai ending, sayang  gile  ohhhh  sebab  aku  tinggal  satu  episode  lagi
tak dapat  tengok  sebab...  aku  dok hostel  n sampai  sekarang aku  tak mengYOUTUBE  cerita  tuh , malas  la..aku bukannye rajin nak tunggu  buffering  sume tuh , lainla  kalo main kat TV , ade  gak hati nak tengok..
ops , lupe  nak bagitaw , cerita  nye..MY GIRL


cerita  ni dah lama , dalam  2005 , tapi aku tengok  dalam  tahun  2007 , well  sangat  comel  cerita  nih..sayangnye  aku tak taw ending langsung!langsung aku tak taw....haha  jap , hero  die  ensem  kan?HAHA , ok2  tak  cakap  dah pasal  ensem ....

second  cerita , yang aku tengok  and  aku terus  jatuh cinta  dengan  korea  punye  drama adalah
HES  BEAUTIFUL!sangat  mantap  cerita  nih ,and  aku kasi  5star la! gempak , style , sume  ade;;;;;
aku tengok pon secara  tak sengaja , sebab  aku  pinjam  mp3  kawan aku , n  kawan  aku yang lagi sorang  tuh pon dengar  jugak sekali ngan aku.,
die  terus  je  dengar lagu korea , aku panas la...tapi  siyes , lagu tu  memang  best!
bila  balik umah pas spm , kebetulan  cerita  tuh tayang kat TV , layan lagi..
tak cukup  ngan tuh , aku pinjam CD , tengok lagi , n aku tengok internet  lagi , n aku beli CD lgi..
punye lah  tak boleh cakap  best  die , sumpah , bek  korang layan bagi yang memang tak minat korean , tengok cerita  ni  pon  dah ok , sebab  ape?sebab  memang best!kurang  kiss, HAHA


then , bile  dah kenal  JANG GEUN SUK dalam nih  mule  la  aku wat reseach  sikit  pasal  die  ni..aku mati2  ingat  A.N.JELL  ni  ade ,,rupenye  rekaan  dalam  cerita  ni aje
tapi OST  die  sume  best! sumpah aku tak tipu!

cerita  seterusnye , MARRY ME MARY!ahha^^ ni sebab  bias  la  aku tengok^^
sebab  JGS jugak , ahha  cerita  cam boring , aku layan  gak la, tapi  heroin die  comel
hehe , aku lupe  nama  die  sape  tapi  singkatan ,MGY;)



jadi , apabila  cerita  ni tamat , aku continue  terus  ngan DREAM  HIGH! ok , OST  dalam  cerita  ni pon  best2  jugak , n tak menyesal  la  aku  siap  tengok  kat  internet  lagi , sebab  teruja  nak taw episode  seterusnye ,
AHHA^^ yang best , episode  suzy  tumbuk  eunhyuk  kat KBS kiss me  tuh,,adoi , sian  hyung saye!
kimpilsuk  sebab  utama  aku tengok  cerita  ni...betull..sebab IU  sangat-sangat comel!


seterusnye , aku dah stop  buat sementara  layan cerita  korea...ye lah , sebab  aku dah mention kan , aku bukan korean  drama  addicter...
tapi , bile  aku  dok tekan2  butang  remote  391 , aku terpaku sebentar  pada  sebuah  drama  yang  dimana  oppa  suju  aku ade  berlakon  dalam  tuh..yeah , cerita  semakin  boring  yang aku tengok , iaitu , PRESIDENT~!



which  one  is  him?yeah , the  one  who  wearing  the  brown  suit..haha , sebab  bias  lagi aku tengok , tapi siyes  cerita  dia  agak  boring la , tapi  lagu dalam  cerita  ni best!lagu yang masih  jadi  kegilaan  aku, AND I LOVE YOU-luna n yesung,,gile  ahh...melayang aje  aku kalo  dengar  lagu  ni..betul,,,,mak  tak tipu!

seterusnye,,,cerita.....

3 daddies  with one  mommy~!
cerita  ni kelakar  gile..pasal  baby yang  tetibe  ada  tiga  bapak!
dah la  aku  suke  eugene  tuh,,comel  aje  akak  nih..HEHE
btw , die  dah nak kahwin  da  ponnnnnnn...

n  cerita  yang  tengah  tayang  kat  8tv..
playful  kiss,,aku tak tengok sangat  pon , sebab  banyak  kiss ,,HEHE
tapi aku  suke  tengok  berlagaknye  kim  hyun jong  n  bangangnye  oh hani  tuu..
adoi , tapi  cerite  ni  sweet  gakk la...


tapi  cerita  ni adik  aku aje  yang layan , aku tengok  time  aku keluar  bilik aje , kalo tak, bye bye  la...

then..cerita  yang masih dalam  perjalanan  yang aku sendiri  tak pasti  bile  akan  tamat  semua  cerita  yang  beratur-ratur  nih..
aku tengok , tapi  tak habis2  lagi , and  ade  yang  aku  tengok  part-by  part  aje  ..
macam  cerita..

CINDERELLA  STEP  SISTER

-hehe , yesung nyanyi  OST
-taecyeon  oppa!

KING  BAKING

-tajuk  die  ade  due , lagi satu dream ape  ntah aku lupe
-tengok  part  yang KYUHYUN  nyanyi..tapi  best  la  cerita  die , sebab  ade  eugene!



PARADISE  RANCH

-aku tengok  ! n memang best! kelakar  lagi ade..memang  rugi la..
tapi  tak sebest  hes beautiful  la..cerita  ni kelakar , n romantik! plus  ade MAX!hehe


ITS  OKAY  DADDY'S  GIRL

- aku tak tengok lagi , tapi perempuan  tu  cute kan?HEHE
-aku nak tengok , sebab  umah aku ade  beyond  next week , butttt  memandang kan  yang  aku  masuk matrik  next  week , BYE BYE  DONGHAE!
-ahha^^ point aku , ade  donghae  dalam ni , n jalan  cerita  die pasal  anak  perempuan n  bapak  die  yang  dituduh membunuh , n pada  aku cerita  die  menarik la  kottttttt ;)


SECRET GARDEN

-aku  tengok tak sampai separuh ponnn  lagi!
-tapi cerita ni best taw , even  bunyi  cam  mengarut , AHHA^^ cerita  ni pasal  dueorg  ni  nanti akan  bertukar  roh..
-mean , lelaki  jadi pompuan , pompuan  jadik lelaki..
-aku  taw pon  sebab  BIG BANG  SECRET  GARDEN..ahha^^ bengang aje  aku tengok GD  n  TOP  cium2!!HEHE
-lagu  die  best2  jugak...so , layan la

macam  yang  korang taw , cerita  korea  yang paling  awal  sampai  ke MALAYSIA  ni  WINTER  SONATA , aku tak penah  tengok pon , siyes , even  ramai n semua  orang  cakap best ,alah , cerita panjang, malas  aku nak tengok
n cerita  AUTUMN IN MY HEART,panjang jugak , n aku malas  nak tengok!
tapi aku tengok FULL HOUSE , sebab aku ingat , kawan  aku yang tak dok asrama  time  aku form one , die  selalu cerita  pasal  RAIN , dalam  cerita  tuh..n yang aku  heran, tiap2  pagi mesti  die  akan  ade  depan aku.macam memang  aku  mesti dengar cerita  die  tuh..HARI-hari  kat tangga  aku akan  dengar  sinopsis  pendek  FULL HOUSE ..
n, beg  die , siap  tulis  FULL HOUSE lagi..fanatik  gillleeee  kan?
HAHA , tapi  aku baik  dengan  kawan  aku yang ngarut  tuh..kang tak pasal-pasal  ade  yang  wat spekulasi  aku burukkan  die  kat sini..
hmm, penat  menaip , aku puas  hati sebab aku post  pasal  nih..
enjoy  cerita  yang aku rekomen  taw~~~~~!!!

bye!




No comments: